Tuesday, December 16, 2014

Rosmah Mansor said Najib not a sexual predator and a pervert.just a victim of a witch hunt just like Anwar

NEVER get involved with a married man
Such as make  your ability to steal someone husband..


The reasons to not get involved with a married man are plenty — heartbreaks, being called the 'other woman' so on and so forth. Here are some sound reasons as to why you shouldn't be dating a married man
A recent study decodes the different kinds of female bullies in the workplace, and the capital's employees seem to have tackled them all

Bitchy women at work, who play emotional and tormenting games, are responsible for high levels of stress and sickness among their female colleagues, a new study has found.



Wrong

No matter how much you try to prove yourself right — there are no justifications when it comes to dating a married person. It is considered to be 'ethically wrong' and could hamper your life in more ways than one.

Just for a second, wait and think. Had you found out that your husband is cheating not only on you but your kids as well — would you approve of it? Let it pass by? Cheating in any form is disgraceful. More than that, you can never guarantee that he will leave his wife and kids and accept you legally.

Australian Meredith Fuller, a psychologist, says that women in the workforce often use schoolyard-style bullying and exclusion tactics to get their way at work and that these bullies could be classified into seven categories. When we spoke to MNC employees in Delhi and Gurgaon, they admitted to having come face-to-face with female colleagues who belonged to at least one of Fuller's categories. "Think about school, where you observed who's the 'in group', who's the 'out group', girls who would refuse to speak to other girls, taunts, giggling, raising eyebrows, body language," a website quoted Dr Fuller as saying.


The Excluder sees other women as oxygen thieves. If there is no personal gain from communicating with you, she can pretend you don't exist and fail to pass on important information.

"You may sit in the same bay and see her face every morning but she still won't register your presence unless, of course, you're assigned on the same group project. Usually,
nobody discusses their personal lives in office, but even if someone is facing a major crisis, she'll walk past them without so much as a second look. There have been times when the boss told her to communicate to me about an early morning meeting the next day and she never bothered. I am so glad I left the organization and she was a major reason behind my decision."
- Worked as a financial executive at NTT Data

The Insecure micromanages everyone, trusts no one, and thinks that no one knows better than she does.

"Her own project might be stuck at every possible level but she will always take interest in what you're doing. Initially, I thought it was nice that she was concerned and hoping that she was trying to help me out. But that was so not the case. I was being nice and helped her with her project too. Later, when something went wrong with it, she put the blame on me. I eventually realized that if she was ever getting scolded, she would find a way to drag me into it also, and I finally backed off."
readmore

Sunday, December 14, 2014

Kejatuhan Najib 1MDB 'permainan' Dr M

We cannot control the evil tongues of others; but a good life enables us to disregard them.

 Najib dah penat bekerja utk memakmurkan rakyat. Sidang parlimen pun dia tak dak masa jenguk muka sbb terlalu sibuk bekerja.. jadi dia nak bercutilah pulak, tengok menantu, shopping cari idea baru  kali ini tepat dan benar sekali ! rakyat kita sekarang semakin tertekan dengan pinjaman bank dan kehidupan harian yg membebankan, duit merudom, saham merudom, perniagaan merudom kenapakah masih lagi PM kita tidak mahu menumpu masalah rakyat dan asyik keluar negara !!! yang baik kita jadikan teladan tak kira siapa dia ! komen pok heng kali ini bagus dan tepat sekali.

Presiden PERKASA Datuk Ibrahim Ali memberi ‘nasihat’ kepada Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak supaya tidak kerap membuat lawatan keluar negara, sebaliknya menumpukan perhatian kepada pentadbirannya.“Kepada perdana menteri, saya mahu nasihatkan, sebelum kamu hilang jawatan dan kerajaan, tolong kurangkan sikit lawatan keluar negara.

“Saya merayu desak, nak melawat boleh melawat tetapi tumpu pada negara,” katanya dalam ucapan dasar di Persidangan Agung Umno tahunan PERKASA di Kuala Lumpur hari ini.

Ibrahim (atas) turut berkata perdana menteri dari negara lain turut membuat lawatan keluar negara namun tidak sebanyak Najib.


Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak perlu berhenti daripada terus berbohong kepada rakyat tentang keadaan sebenar kedudukan negara, kata bekas Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) Tan Sri Abdul Rashid Abdul Rahman.
"Berhenti menipu rakyat dan buat kerja kamu. Beritahu kepada pemimpin Melayu berlaku jujur dan buat apa yang boleh (membantu Melayu)," katanya dalam mesyuarat Agung Tahunan Perkasa, hari ini.
Rashid berkata beliau tidak marah jika orang Umno atau Najib memarahinya mengkritik secara terbuka kerana tiada apa yang perlu disembunyikan."Sekarang saya lantang mengkritik tetapi tiada yang berani mengkritik saya kerana saya tidak mencuri duit rakyat. Tiada apa saya sembunyikan," katanya.
Beliau berkata dirinya sangat berterus-terang dan pernah berdepan dengan Najib bagi menyatakan pendiriannya.
"Saya bercakap secara berdepan. Saya kata jika tak suka, singkirkan saya tetapi sebaliknya saya dinaikkan pangkat," katanya.
Rashid berkata apa jua cadangan yang dibawa hari ini tidak akan ke mana-mana kerana pelaku rasuah tidak akan mendengar.
"Mereka (Umno) takut kalah pilihan raya tetapi saya kata itu tidak berlaku sebaliknya kita berdepan dengan pelbagai cabaran," katanya.
Beliau turut mencadangkan peranan Perkasa ditukar daripada kumpulan pendesak Melayu kepada parti politik memerintah negara kerana itu saja pilihan yang ada memastikan negara dipimpin orang yang "betul".
1MDB sebagai satu skandal terbesar era Datuk Seri Najib Razak dan katalis kejatuhan Najib nampaknya kian menjadi kenyataan.
Laporan polis oleh salah seorang pemimpin Umno bahagian sendiri dan kabinet turut membincangkan isu ini semasa ketiadaan Najib, adalah perkembangan baru bakal membawa impak yang besar.
Timbalan Ketua Umno Batu Kawan, Pulau Pinang, Datuk Seri Khairuddin Abu Hassan dalam laporan polisnya, antara lain memohon siasatan dijalankan mengenai:
a. Pembelian tanah seluas 234 ekar di Air Itam, Pulau Pinang pada harga RM1.38 bilion, yang dikatakan melebihi harga pasaran semasa (dari dua pemilik)
b. Pelaburan misteri sebesar US$1.2 billion dalam sebuah syarikat dikenali PetroSaudi International
c. Pembelian sebidang tanah dari syarikat Tadman Resources Bhd di Pulau Indah dengan harga RM317 juta
d. Pembayaran bunga pinjaman yang lebih tinggi dari kadar pasaran
e. Pembayaran yuran kepada Goldman Sachs International yang dikira berlebihan
f. Pembelian aset janakuasa IPP seperti Powertek Energy dan Sanyen Power Sdn Bhd pada harga yang lebih mahal dari harga pasaran
g. Pelaburan misteri di Pulau Cayman
Rabu lalu, ketika kabinet bersidang tanpa PM yang berada di luar negara, seorang menteri dilaporkan membangkitkan isu 1MDB.
Kabinet dipengerusikan oleh Tan Sri Muhyiddin Yassin selaku timbalan perdana menteri, mengambil kesempatan membincangkan isu ini.
Ia sudah tentu akan diminitkan dan sekembalinya Najib nanti, beliau pasti akan membaca minit tersebut untuk pengesahan mesyuarat kabinet akan datang. Apa reaksi beliau dalam mesyuarat akan datang?
Mengapa menteri berkenaan berani membangkitkan atau berani mengambil kesempatan ketika ketiadaan PM?
Bagaimana pula perbincangan sulit kabinet mengenai isu ini boleh sampai kepada media? Tentulah dengan niat yang tertentu.
Tidakkah Najib mula terasa panasnya bahang 1MDB dengan tindakan baru ini? Sama juga dengan keberanian tiba-tiba seorang pemimpin Umno bahagian.
Bukankah menjelang PAU baru­-baru ini, presiden parti telah mengadakan perjumpaan dengan semua perwakilan dan memberikan penjelasan mengenai 1MDB

Tengku Adnan dibelasah’ Dr Mahathir"menasihati" agar menarik balik, laporan polis terhadap 1MDB,

Tun Dr Mahathir Mohamad merupakan antara suara lantang mengkritik 1MDB. – Gambar fail The Malaysian Insider, 13 Disember, 2014.

We cannot control the evil tongues of others; but a good life enables us to disregard them.
Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor kesal dengan laporan polis berhubung syarikat 1Malaysia Development Berhad yang dibuat oleh Datuk Paduka Khairuddin Abu Hassan dan menyifatkannya  sebagai terpengaruh dengan pihak pembangkang. – Gambar fail The Malaysian Insider, 13 Disember, 2014.
Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor hari ini menggesa Timbalan Ketua Bahagian Batu Kawan, Datuk Paduka Khairuddin Abu Hassan menarik balik laporan polis terhadap syarikat milik kerajaan 1Malaysia Development Berhad (1MDB). "Janganlah kita terpengaruh dengan persepsi tidak diingini yang datang daripada pembangkang. Beliau membuat laporan polis, saya tak faham."
Beliau menasihatkan ahli Umno yang lain berbincang dan mengemukakan sebarang persoalan dalam parti jika mempunyai sebarang masalah dan tidak mendengar kepada pembangkang kerana ia hanya akan mengundang masalah.
"Mengapa kita perlu masuk dalam perangkap pembohongan pembangkang?" soal beliau.
Tengku Adnan atau lebih dikenali sebagai Ku Nan berkata, beliau merancang berjumpa dengan Khairuddin untuk "menasihati" agar menarik balik laporan polis yang dibuat semalam.

People in Malaysia are asking where Zhen Low is getting all this money to waste on Paris Hilton. And Low's father is not happy with all this unwanted publicity back at home. He is the brother of notorious partyboy Taek Jho Low, who may or may not be an arms dealer according to press reports. Nothing like a good champagne ordering contest to spice up your vacation. Low won, with the $2.6 million bill but people back at home are questioning his lifestyle and businesses. Anyway, Zhen (or Taek) should keep in the back of his mind the fact that all the money on Earth can't cure herpes. All I see in these photos is a topless herpes spreader doing her thing. In an unrelated story: all of the jellyfish around St. Tropez have contracted herpes.
Now we must hear what our Prime Minister has in mind when he delivers his Amanat Presiden to the UMNO General Assembly. Will he contradict his Deputy Prime Minister who has set a conciliatory tone for UMNO delegates? Embrace Malaysia with its rich diversity and face the challenges of intense globalisation with strong faith in our own people.–

UMNO Schools for scandal Finally, an UMNO guy has got out of the feudalistic mindset and starting to question the leadership. This should be the way to ensure good governance and competent leadership.the main reason that  delegate laments  so hung up about their FirstLady is that they have only one.Rosmah
We IMalaysians, on the other hand, don’t make a big thing about her

Seorang daripada 25 bekas penjawat awam kanan yang menulis surat terbuka meminta perdana menteri menunjukkan kepimpinannya terhadap kumpulan sayap kanan yang tiada toleransi, melontarkan kritikan pedas pada PERKASA dan ISMA.

Sinchew Daily melaporkan, bekas duta Malaysia ke Belanda Noor Farida Ariffin (bawah) membidas dua NGO itu kerana melakukan serangan peribadi, bukan berdebat mengenai perkara dibangkitkan dalam surat itu.

Katanya, jika tuntutan ISMA dan PERKASA bahawa mereka mewakili sebahagian besar Melayu adalah benar, barulah ia perlu diberi perhatian.

"Ini kerana kedua-dua kumpulan ini dengan jelas rendah standard, kurang berpendidikan, tidak berupaya melihat sikap perkauman mereka, tidak bertolak ansur, taat membuta tuli, dan memusnahkan masyarakat di negara kita," katanya dalam wawancara dengan akhbar itu.

Dalam laporan itu, beliau berkata semua 25 bekas penjawat awam terlibat amat bimbang jika ekstrimis dan fanatik agama tidak dipantau.
Astro Awani melaporkan Tengku Adnan sebagai berkata tindakan Khairuddin bukanlah pendirian parti itu dan juga Umno Pulau Pinang.
"Ini masalah ahli Umno yang tidak memahami perjuangan parti. Kita tidak boleh mendengar apa-apa sahaja cerita daripada laman web, Internet atau media sosial," beliau dipetik sebagai berkata.
Menteri Wilayah Persekutuan itu berkata, beliau sudah menghubungi Umno Pulau Pinang mengenai perkara itu dan dimaklumkan pihak negeri sudah membincangkan perkara itu untuk membuat keputusan mengenai langkah seterusnya.
"Saya akan melihat apa yang Umno negeri  cadangkan ... jika dia (Khairuddin) melanggar peraturan parti, maka kita akan mengambil tindakan tetapi belum lagi. J‎adi kita akan tunggu dan lihat apa yang akan dilakukan seterusnya," katanya sedih.
Ku Nan juga mempertahankan kontroversi 1MDB, berkata syarikat itu banyak menyumbang, walaupun beliau tidak menyatakan apakah sumbangan itu.
Selain itu, ia turut membuat keuntungan dan kerugian, sama seperti mana-mana syarikat lain, beliau dilaporkan berkata.
Dalam laporan polis itu, Khairuddin meminta penyiasatan lebih "terperinci dan menyeluruh", menggesa pihak berkuasa menyoal siasat pengarah 1MDB, dan wakil daripada mana-mana syarikat yang mungkin terlibat dalam skandal itu.
Katanya, beliau membuat laporan terhadap syarikat dan lembaga pengarah selepas mengkaji pelbagai laporan dalam media cetak nasional dan antarabangsa serta media online yang "jelas terbukti" terdapat kelemahan dalam pengurusan dana pembayar cukai 1MDB.
Khairuddin juga berkata beliau akan membuat satu lagi laporan terhadap Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, yang juga menteri kewangan, jika tiada tindakan diambil.
1MDB adalah dana kekayaan negara Malaysia kedua selepas Khazanah Nasional Bhd.

Ku Nan begs Datuk Khairuddin to withdraw police report against1MDB

 Reezal, what the hell you want to give him a show cause letter. He is doing Malaysia a favour and you want to hide somethig is it?
Why are they more interested in getting the police report withdrawn than providing answers to the many questions about 1MDB? So its critics are right about 1MDB from day oneThe father of all UMNO cover ups has spoken against the mother of all Malaysian financial disasters...1MDB.....is Malaysia in trouble....even UMNO cannot make noise agaonst UMNO.
1MDB is an UMNO thing? Is this what it is about?He is not just listening to the oppositions but listening to Dr Mahathir and Daim Zainuddin as well who are UMNO members. Please don't blame the issue on the oppositions, but if you dare blame it on Dr Mahathir. Knowing very well, you and Najib wouldn't have the guts to blame Dr Mahathir! 

Umno secretary-general Tengku Adnan Tengku Mansor says he will advise Batu Kawan Umno deputy chief Datuk Khairuddin Abu Hassan to withdraw the police report on 1MDB's alleged scandals. – The Malaysian Insider pic, December 13, 2014.

"Why do we have to enter the opposition's trap of lies?" Really, I thought Dr. Mahathir is in still an UMNO member and our longest serving ex-Prime Minister. I don't know  if he is  so easily sway by social media and got carried away. Unless something is really wrong that made him worryQuote"In his police report, Khairuddin had called for a “detailed and comprehensive” investigation, urging authorities to interrogate 1MDB’s directors and representatives of any company that might be implicated in its scandals." This man has been brave enough to make a police report. This is the best chance for UMNO to prove to one & ALL that there is nothing wrong with 1MDB. If an investigation is carried out and all is OK than the opposition will have mud all over their face. So this police report should not be wihtdrawn. Only the wrong doers are afraid of the LIGHTEven 1MDB has said they will welcome any investigation and to be given the opportunity to rebut the allegations, so why does this busy body wants the police report to be withdrawn? Is he speaking on behalf of 1MDB? no stop your apple polishing fallacy. . 1MDB is a scam if we cannot account fot it. This 1MDB presents a clear and present danger to the welfare of the country with mounting debt guaranteed by the government.

Now why in heaven do you want the Png UMNO gentleman to withdraw his report? By you saying this you have just reinforced the rakyat's perception that there is really something wrong with the 1MDB fiasco that the opposition has raised. Why fear, why fret? I would think that being a "so called straight government" this is a damn good chance to prove the opposition wrong and bury them for good. The government has a golden opportunity to drown the opposition one and for all as the government and 1MDB are cocksure there is no wrong doing. So why lose this chance that will earn BN millions of brownie points and walk through the next GE with hands down?So if the UMNO guy withdraws ... but Tony Pua files one report with Police. Any difference? why must UMNO issue a show cause letter to Khairuddin? What he brought up may have some truth. Musa must not thing RM41.9 Billion is a small amount for Malaysians, its a huge amount, please. What happen to the so called investments, we need answers in writing.

Penang Umno distances itself from Khairuddin It may issue show-cause letter to Khairuddin for his 1MDB police report.

Saturday, December 13, 2014

Nur Jazlan, Dia binatang. dia bangsat.Semasa di UDA apa yang dia buat untuk bantu ekonomi Melayu?

 ini bukan soal pembangkang ke pemerintah ke. Ini soal duit negara. Duit negara tu duit rakyat. Nak kelirukan apa tun det pun dah komen tentang ni. Janganla ngong sangat.
Sebelum 1MDB membinasakan Najib, Isu Khalid Ibrahim dan Selangor sebenarnya telah lama menjahanamkan PAS dan seluruh sekutu2 jahat mereka. 

Begitulah seterusnya, hukum qada qadar akan terus berjalan. Manusia yang membuat kebaikan akan dibalas dengan kebaikan, manakala yang membuat makar dan kejahatan akan dibalas dengan kejahatan oleh Tuhan yang Maha Esa. >>>Jadi, janganlah membuat fitnah seperti mana yang anda perhatikan pada pembangkang.Sayap Pemuda Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) di akhir Persidangan Tahunan mereka hari ini mensasarkan beberapa pemimpin Umno apabila melabelkan mereka sebagai "bangsat".

Ketua Wira Perkasa Irwan Fahmi Ideris ketika berucap dalam sesi penggulungannya mensasarkan, Ketua Pengarah Eksekutif Gerakan Kesederhanaan Global Datuk Saifuddin Abdullah, Ketua Jawatankuasa Kira-Kira Wang Negara (PAC) Datuk Nur Jazlan Mohamed, dan Ketua Pemuda Umno Khairy Jamaluddin serta mempersoalkan sumbangan mereka terhadap komuniti Melayu di negara ini.

"Saya beri peringatan kepada Saifuddin, dahulu semasa jadi menteri apa yang dia buat, apa tanggungjawab dia? Apabila kita mempertahankan beberapa perkara kita dicemuh," katanya, merujuk kepada jawatan timbalan menteri pengajian tinggi yang pernah disandang Saifuddin.

"Nur Jazlan, dia bangsat. Dia binatang. Semasa di UDA, apa yang dia buat untuk bantu ekonomi Melayu?" kata Fahmi, merujuk kepada organisasi yang diketuai Jazlan sebelum ini.
Ketika mengulas berkenaan Khairy, Fahmi berkata pemimpin Umno itu seringkali tidak mengendah dan mempertahankan Melayu, namun apabila gereja diserang, beliau menjadi orang pertama tiba di lokasi itu.
"Waktu masjid diletakkan kepala babi, mana dia?" soal Fahmi.
Beliau turut mengingatkan pemimpin Umno, Perkasa mempunyai keahlian di seluruh negara dan ahli akan menolak pemimpin seperti mereka.
"Umno juga bermula dengan NGO. Dulu mereka melawan penjajah," katanya.
"Sudah cukuplah kita dipergunakan, sampai bila kita nak macam ini," katanya.
Beliau juga memberi peringatan ketika kes mahkamah kalimah Allah, pemimpin Umno sendiri tidak kelihatan bersama-sama mereka bagi memperjuangkan perkataan suci umat Islam itu.
"Mana menteri yang duduk di Putrajaya, sekangkang dengan Istana Kehakiman?
"Mereka tak nak bantu tidak mengapa, tapi jangan menyusahkan.
"Ahli kita ada di merata tempat. Pastikan kita tolak pemimpin macam ini," tambahnya




Naib presiden PAS, Datuk Husam Musa membayangkan bahawa masa depan politik Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak akan binasa apabila dakwaan skandal dalam syarikat pelaburan negara 1Malaysia Development Berhad didedahkan.

Husam menjangkakan bahawa serangan ke atas Najib akan dilancarkan oleh tokoh yang kuat berpengaruh dalam Umno, Tun Dr Mahathir Mohamad, sebelum tamat penggal parlimen ini.

“Saya percaya, pengkritik utama Najib seperti Tun (Mahathir), sudah pun mempunyai jerangkap samar untuk meletupkan survival politik Najib sebelum PRU yang akan datang,” kata Husam dalam kenyataannya.

1MDB saga Dangerous twist police arrests Rosmah’s close aide



IGP says  "arrest has been made on the basis of strong prima facie evidence which proves his role in the larger conspiracy".was charged with "criminal conspiracy, cheating and misappropriation as well as deriving undue financial benefits from 1MDB key member of Rosmah's inner circle — after questioning him in connection with  1MDB reportThe police launch an investigation into the report filed by an Umno division leader regarding the debt-ridden 1Malaysia Development Berhad (1MDB) and its board of directors.scam, triggering a demand from the opposition that the prime minister should be arrested next.police has documentary evidence, pictures, call details and statements of witnesses and arrested accused persons. "He was one of the faces seen with Rosmah meetings and was vocal about the schemes which ultimately looted people of their hard-earned money," said IGP. 


Veteran newsman Datuk A. Kadir Jasin says the 1MDB saga has taken a sensational and potentially dangerous twist. – The Malaysian Insider file pic, December 13, 2014.
Veteran newsman Datuk A. Kadir Jasin says the 1MDB saga has taken a sensational and potentially dangerous twisthas weighed in on the report lodged against 1Malaysia Development Berhad (1MDB) by an Umno leader, saying the scandal has now taken on a "sensational and potentially dangerous twist"He was commenting on the police report lodged by Penang's Umno Batu Kawan division leader Datuk Khairuddin Abu Hassan against 1MDB over the alleged mismanagement of its finances.
"The police report is the culmination of weeks of controversies surrounding the so-called sovereign fund," Kadir, the former editor-in-chief of New Straits Times, said in a blog posting today.
Earlier, DAP lawmaker Tony Pua had said that the fact that Khairuddin had lodged a report against his own party leaders, including Datuk Seri Najib Razak, who is 1MDB chairman, was proof that the company's finances were in shambles.
1MDB had responded to the police report, saying that it was confident it would have no legal basis.
"We welcome any investigation into our affairs and the opportunity to rebut malicious allegations,” it had said in a statement last night.
Kadir today revealed that prior to the report being lodged, Tun Dr Mahathir Mohamad – one of 1MDB's fiercest critics – had met up with the sovereign wealth fund's top management and "grilled" them on the company's modus operandi.
"On December 4, the company’s top-level delegation, led by its Chairman, (Tan Sri) Lodin Wok Kamaruddin, was said to have been grilled by Dr Mahathir.
"He is said to be curious about the way the company funds its businesses, bearing in mind that it has a paid-up capital of only US$1 million (about RM3.4 million)," Kadir added.
readmore

Friday, December 12, 2014

Opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim asked what the future holds:for Malaysia Najib rob us of our freedom

.The trail is too cold now, the reek,the odour, the scent, the stench and the smell are all long gone. So, the police dogs only barks around, not knowing what to follow or where to go.in our country, it is the ruling political dispensation of the day that decides the speed and direction of such high profile probes. Everyone knows why it took so long for this probe to reach even questioning stage. Any amount of questioning now is of no use as all evidences and witnesses would have been taken care of. there are so many criminal cases pending agains tMahather and his cronies with investigations in some cases still going on

‘Only those who have plotted against Anwar need to worry.’


 When opposition leader Anwar Ibrahim and DAP veteran Lim Kit Siang helm the federal government

PM  Najib will  become UMNO’s immortal hero how the corrupt  Malaysia public sector is perceived to be. It is this single factor which scares the potential investors away.

Malaysia's longest-serving MP Tan Sri Tengku Razaleigh Hamzah says the country's leadership must be willing to listen to advice. – The Malaysian Insider file pic. December 12, 2014.
Compared to previous royal commission of inquiry (RCI) reports, the report on the RCI on immigrants in Sabah is notably thin and has no appendices, DAP Gelang Patah MP Lim Kit Siang said.Another big scam to fool the people. Look at how the government actors in the photo are putting up fake smiles reading a fake report to fool the people.

Finally, an UMNO guy has got out of the feudalistic mindset and starting to question the leadership. This should be the way to ensure good governance and competent leadership.

Najib Inc is concerned about the government’s alleged slow-motion reforms programme and its inability to kickstart the investment cycle. Najib knows this well. But it would rather shift the blame to someone else.Without mincing words,  Penang Umno leader Khairuddin  said the party has many apple polishers who do not dare question their leaders.It’s strange how sometimes the people we care about the most, are the ones that strike us down and hurt us all too frequently. And it’s even stranger how the ones we pay the least attention to are the ones who are always there to help us. Most of us learn the hard way that more often than not, our love is unrequited, at least by a measure of scale. And nobody can deny the fact that it hurts when realisation slaps you in the face and screams “He/she doesn’t care, bro.” It’s never subtle, and it’s never easy. It’s just a good old case of priorities. Truly, you can’t blame someone because their priorities are different than yours, all you can do is learn from them.


With the economy heading toward uncertainty due to plunging global crude oil prices and a weakening ringgit against the US dollar, Datuk Seri Anwar Ibrahim is demanding that Prime Minister Datuk Seri Najib Razak step up and provide decisive leadership for the country.beginning end-May, hopes and expectations rose and there were some policy pronouncements.Globally, 2015 will be a rocky ride. Growth in the US will be tempered by concerns about the US Federal Reserve increasing interest rates and the consequent impact on global liquidity and risk aversion. The eurozone continues to fester with zero growth and deflation. It is by no means clear that a quantitative easing programme by the European Central Bank will be launched or will be as effective as the US QE programme.
readmore

Opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim asked what the future holds:for Malaysia Najib rob us of our freedom